FITNESS EN CARDIO

FITNESS EN CARDIO

Graag even bellen voor een 1e afspraak.
Tel: 06 40629380
e-mail: info@sportsinmotion.nl

Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten bedoeld die bedreven worden in de sportschool. De apparaten waarmee u oefent, zijn erop gericht specifieke spiergroepen te gebruiken en blessures te voorkomen. Deze apparaten zijn specifiek voor fitness ontwikkeld.

Het uiteindelijke doel van fitness kan zijn:

gericht op algehele conditie verbetering
gericht op vetverbranding (spinning, aerobics, cardio-fitness etc).
gericht op groei of versterking van spieren.

Cardio-fitness
Cardio-fitness is een vorm van fitness waarbij het trainingsprogramma afgesteld wordt op de gemeten hartslag. Het doel is om door middel van verschillende trainingen een constante hartslag aan te houden, om zo conditie op te bouwen of om af te vallen.

Cardio-fitness wordt door jong en oud beoefend. Vooral mensen die een zittend bestaan hebben, kunnen hierbij gebaat zijn. Een voordeel boven andere sporten zoals teamsporten is, dat men bij cardio-fitness vaak minder aan vaste trainingstijden gebonden hoeft te zijn.

Bij veel fitness apparaten die bij cardio-fitness worden gebruikt, kan de hartslag worden afgelezen op een display. Indien de waarde voor de hartslag te hoog wordt, kan men de apparaten lichter instellen. Ook andere factoren, zoals de ademhaling, bepalen de hartslag waarde. Verder kunnen veelal veel andere waarden op fitness apparaten worden afgelezen, zoals die van calorieverbranding en de tijd dat nog moet worden getraind. Aan het begin van de training kunnen waarden als maximale trainingstijd, leeftijd en gewicht worden ingevoerd.

Bij het afvallen geldt, dat er geen oefeningen zijn die ervoor zorgen dat enkel lichaamsvet in een heel specifiek deel van het lichaam wordt afgebroken. Vandaar dat cardio-fitness wordt toegepast voor het afvallen: Vet wordt in het gehele lichaam verbrand, dus ook in probleem gebieden. Om een buikje weg te werken, doet men dus niet enkel cardio-fitness die de buikspieren trainen, maar dient men veelzijdige oefeningen te doen waarbij verschillende spiergroepen van het lichaam worden gebruikt, zoals die in armen en benen. Tijdens de cardio-fitness is het verstandig regelmatig te drinken om dehydratie te voorkomen. Indien met wil afvallen, dient men na de cardio-fitness niet overvloedig te eten, maar hooguit licht verteerbaar voedsel tot zich te nemen.

BB-Booty_killer_sports_in_motion_musslkenaal

KOM GRATIS EN VRIJBLIJVEND EEN PROEFLES VOLGEN.
Graag even bellen voor een afspraak. Tel: 06 40629380

FITVAK gediplomeerd
  • Step- en Funk Aerobic
  • Body Perfection
  • Aerobic Excercise
  • Aerobic-Dance
  • Callanetics
  • Fitness
  • Spinning
  • Stretching
  • Tae Bo
  • Powerwalking
  • Nordic Walking
  • Zumba

Ineke is Fit!vak gediplomeerd en gecertificeerd!