NORDIC WALKING

NORDIC WALKING

LESTIJDEN:

dinsdag 19.00u

 Techniek

Van nature kan bijna iedereen wandelen. Nordic Walking echter vraagt om een aparte techniek. Alleen een goed uitgevoerde basistechniek leidt tot de gewenste (fysiologische) effecten. De accenten bij Nordic Walken liggen in het benutten van de arbeid van bovenlichaam en armen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de inmiddels alom bekende stokken. In de bergen gebruik je stokken, vaak uitschuifbare, als balans en hulp bij steile gedeeltes. Bij Nordic Walking is het de bedoeling ermee te trainen. Een voorwaarde is een juiste stoklengte en vooral goed ingestelde lussen zodat de armbeweging volledig afgemaakt kan worden. De basistechniek van Nordic Walking komt overeen met de diagonale pas uit de klassieke langlauftechniek en kent meerdere niveaus.

Fitnessniveau:
Het fitnessniveau is een total body workout waarbij Nordic Walking centraal staat. Bij een goed uitgevoerde techniek zullen de deelnemers alle voordelen van deze sport aan de lijve ondervinden. De hartslag is gemiddeld 5-17 slagen per minuut hoger en het energiegebruik kan tot 46% toenemen.
Deze gegevens maken dat het uithoudingsvermogen al direct vanaf de eerste training optimaal getraind wordt.

 Waarom wandelen met stokken?

 

  • Ontwikkeld om het wandelen effectiever te maken.
  • Verhoogde spieractiviteit.
  • Meer spiergroepen actief. (o.a. bovenarmen en rug)
  • Groter appél op coördinatie.
  • 30-40% effectiever dan normaal wandelen.
  • Hartslag verhoogd.
  • Groter caloriegebruik. (vetverbranding)
  • Verminderde spanning in nek- en schouderregio.
  • Betere training aërobe uithoudingsvermogen.

Nordic walking is geschikt voor een heel breed publiek. Voor gezonde mensen maar ook voor mensen met bepaalde klachten en of ziektes.

  • Vastzittende nek, schouder en rugspieren.
  • Mensen met diabetes.
  • Fibromyalgie patienten
  • Mensen met overgewicht
  • Het werkt ontspannend, dus voor mensen met veel stress is het ook zeer geschikt.
  • Mensen die weinig buiten komen, bijvoorbeeld als je een kantoorbaan hebt. Dan is het heerlijk om lekker in de buitenlucht te sporten.
  • Nog een heel groot pluspunt is, dat je gezellig in een groep bezig bent.
sports-in-motion-musselkanaal-ineke-groenhof-sporten-afvallen-vrij-trainen-afslanken-onder-begeleiding-afvallen-sportschool-nordic-walking

KOM GRATIS EN VRIJBLIJVEND EEN PROEFLES VOLGEN.
Graag even bellen voor een afspraak. Tel: 06 40629380

FITVAK gediplomeerd
  • Step- en Funk Aerobic
  • Body Perfection
  • Aerobic Excercise
  • Aerobic-Dance
  • Callanetics
  • Fitness
  • Spinning
  • Stretching
  • Tae Bo
  • Powerwalking
  • Nordic Walking
  • Zumba

Ineke is Fit!vak gediplomeerd en gecertificeerd!